Tjena!
Tack för svaret!
Jo jag har kikat på de där. Tycker mig hänga med och att skapa några fält osv. är inga problem. De stora problemen ligger just i Artisterna.
Alt. 1.
Subcategories
Provade att ha denna struktur:
Sektion: jSeblod CCK, Kategori: Ackord, Underkategorier: Artist1, Artist2....
Positiva med detta är att det blir lätt att lista alla artister. Bara att använda en vanlig Joomla meny. En annan positiv sak är att man får skapligt schyssta URL:er.
Det svåra är hur man ska göra med att låta användare lägga till nya artister. Det enda de ska behöva fylla i är artistens namn. Sedan när man skickar in en låt ska man bara välja artist i en dropdown.
Lyckades få till så man kunde lägga till artist från frontend men det går inte att använda subcategories då med SEF på utan att skapa en meny till denna.
Alt. 2.
Bara en dropdown
Lägga alla artister i en dropdown och bara spara alla låtar direkt i en kategori.
Problemet med detta är att jag inte förstår hur jag ska kunna lista alla artister och när man klickar på en får man upp alla låtar som finns inlagda med denna artist.
Ett annat problem är URL:erna. Vill helst att de ska se ut i stil med: minsida.com/ackord/artistnamn/låtnamn.html
Så det är lite rörigt i skallen just nu hur jag ska reda ut det. Vill ha en bra grund från början